יום חמישי, 21 באוקטובר 2021

הטיפ שהכי חשוב לדעת לפני שעושים עסקת נדל"ן


רכישת/מכירת דירה זו אחת העסקאות הגדולות והמורכבות שאנשים עושים בחייהם. בממוצע כל אחד ואחת מאיתנו יעשה עסקה כזאת 2.5 פעמים בחייו, בסכומים משמעותיים ובהתחייבויות לתקופות של 20-30 שנה. באופן טבעי עסקה כזאת מכניסה הרבה חששות וחוסר ודאות שנובעים בעיקר ממחסור בידע והבנה בשוק הנדל"ן.

הטיפ הראשון והכי חשוב – השתמשו באנשי מקצוע מומחים בתחום שאתם סומכים עליהם.

1.      עורך דין – מצאו עורך דין שעובד בנדל"ן. לא מישהו שעושה דיני משפחה, דיני עבודה ועל הדרך גם נדל"ן. מישהו שזו עיקר התמחותו ופעילותו בשגרה. ישנם סוגיות רבות הנדרשות, כולל התנהלות מול מרשם המקרקעין, מול רשויות המס, מול בנקי המשכנתאות, עליהם לייצג אתכם טוב ככל הניתן במהלך עריכת החוזה ולאחריו.

2.      שמאי – מומלץ לקחת שמאי טרם עשיית עסקה. בתור מוכרים תקבלו אינדיקציה משמעותית לשווי הדירה ובתור רוכשים זוהי הדרך שלכם לוודא כי בדירה אין חריגות בנייה, אין בעיות רישומיות ומהו המצב התכנוני של הנכס, כמו כן לקבל אינדיקציה לשווי הדירה. אם אתם מתכוונים לקחת משכנתה א קחו שמאי אשר עובד עם הבנק בו אתם לוקחים את המשכנתה והימנעו משומה נוספת בעת לקיחת המשכנתה עצמה.

שימו לב ששמאי מטעם הבנק יהיה רק אחרי חתימת החוזה, כך שאם הוא יגלה חריגות בנייה או בעיות אחרות כבר לא ניתן יהיה לסגת מהעסקה ויוכל לתת שווי נמוך יותר ממה שכבר חתמתם עליו.

3.      מתווך – המתווך הוא הגשר בינך לבין הקונה / המוכר. תפקידו להפגיש רצונות, להביא למוכר כמה שיותר קונים ולהביא קונה לכמה שיותר נכסים שיכולים לענות על הדרישות. מומלץ למצוא מתווך עם נסיון, היכרות טובה עם השוק ושאתה מרגיש שאתה סומך עליו שילווה אותך בדרך. המלצה אישית היא שבכל עסקה יהיו שני מתווכים, אחד למכור ואחד לקונה שלא תהיה הרגשה של העדפת צד. תפקידו העיקרי של המתווך הוא לנהל מו"מ מול הצד השני, בענייני מחיר, תנאי תשלום, מועד פינוי ועוד.

4.      בדק בית – כאשר רוכשים נכס יד שנייה, ובייחוד נכס שאינכם מתכוונים לשפץ מומלץ להביא בדק בית שיבדוק האם יש בעיות פיסיות במבנה אשר ידרשו טיפול והוצאה כספית.

5.      יועץ משכנתאות – גם משכנתה היא עולם ומלואו, הבנקים מתחרים זה בזה על הכסף של הלקוחות, ישנה משמעות גדולה להשוואה בין ההצעות השונות בין הבנקים ויצירת מסלולי החזרים טובים עבורכם. מומלץ לקחת יועץ משכנתאות פרטי שינהל עבורכם מו"מ בין הבנקים ויתאים מסלול עבורכם.

נכון, השירות של כל אחד מאנשי המקצוע האלה עולה כסף, לעיתים אפילו הרבה כסף אך לא להשתמש בהם יכול לעלות יותר. אנשי המקצוע הם העוגן והביטחון שלכם, השתמשו בהם בתבונה. גם עם כל הידע שנצבור לאורך התקופה אין תחליף לאיש מקצוע מקצועי ובעל ניסיון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה