יום רביעי, 9 בדצמבר 2015

עובדים מהבית

עבודה מהבית היא סיטואציה מורכבת. מצד אחד עליכם לעבוד ולספק תוצרים ללקוחות, מצד שני אתם נמצאים בבית, רואים את כל הדברים שצריך לעשות: לשטוף כלים, לסדר את הסלון ולהשקות עציצים, ואת כל הדברים שאתם רוצים לעשות: להימרח על הספה ולסיים לראות את הסרט מאתמול. 
אז איך גורמים לכך שתעבדו כמו שצריך גם מהבית מבלי להתפתות לעיסוקים אחרים? 
הנה כמה טיפים בנושא:
  1. הסוד טמון ביצירת סביבת עבודה מסודרת ומפרה, מעין משרד ביתי. סביבת עבודה כזו תקל עליכם ליצור מסגרת עבודה אמיתית ותעזור ליצור את המעבר מהבית ל"משרד". כמו כן, מומלץ לצאת מהפיג'מה ולהתלבש בהתאם. ככה באמת תרגישו שיצאתם לעבודה.
  2. אם יש לכם בבית חדר שאינו בשימוש, הרווחתם. הפכו אותו לחדר העבודה הרשמי שלכם. במידה ואין חדר פנוי, חשוב שתהיו גמישים מבחינת צורת העבודה וכלי העבודה העומדים לרשותכם. כך תוכלו לנדוד ברחבי הבית, וליצור כל פעם משרד ביתי חדש
  3. חשוב ליצור חוצץ ביניכם לבין ההתנהלות היום-יומית. מומלץ לבחור חדר המבודד מהאזורים המרכזיים בבית, כדי להימנע מרעשי רקע שיפריעו לכם לעבוד. אם חדר העבודה ממוקם ליד הסלון או המטבח, 
  4. נסו להציב את שולחן העבודה בקיר המרוחק ביותר ממרכז הבית, כדי שהרעש יטריד כמה שפחות. מומלץ להשתלט על חדר שיש לו שירותים צמודים. היציאה מ"המשרד" לשירותים תגרור אחריה כמעט תמיד שיחות עם בני הבית, או פעילויות ביתיות שונות שיסיחו את דעתכם ויאטו את קצב העבודה.
  5. תדאגו שניתן יהיה לנעול את חדר העבודה, על-מנת שתשמרו על פרטיותכם גם בעת העבודה וגם כשאינכם בתוך המשרד. כך בהדרגה תיווצר ההפרדה בין הבית לבין המשרד הביתי ובאופן כללי נסו למקם את עצמכם בחדר שניתן להסתגר בו, כגון חדר שינה.
  6. הכניסו למשרד הביתי חפצים הנחוצים לכם לביצוע העבודה: מחשב, שולחן שרטוט, מדפסת וכ'ו, וגם חפצים שכנראה תצטרכו במהלך היום כגון: מים, נשנושים, טישו ועוד. אם אלו יישארו מחוץ לחדר העבודה, תמיד יהיה לכם תירוץ לצאת מהחדר ולהתחיל להתעסק עם דברים שאינם קשורים לעבודה.
  7. תעצבו את החדר כך שיעניק לכם תחושת נוחות. אם יש תמונה שאתם אוהבים, צעצוע משרדי מדליק או דיסק שמכניס אתכם למצב רוח של עבודה, חשוב שיהיו בחדר. כך המעבר מהבית ל"משרד" יהיה פשוט יותר.
  8. ארגנו לעצמכם סדר יום, או סדר שבועי. כך תוכלו להימנע ממקרה בו תמצאו את עצמכם עובדים במשך כל שעות היום. חלוקה של שעות היום בין עבודה לחיים הפרטיים, תתמוך ביצירת סביבת עבודה מפרה ובריאה.
לסיכום, ניתן לומר כי עבודה מהבית זהו מהלך הדורש מכם חשיבה מוקדמת ותכנון עתידי של המרחב בו אתם חיים, כלומר הבית. תכנון כזה יסייע לכם ולבני המשפחה להתרגל למצב החדש, וימנע חיכוכים בין העובדים והחיים תחת אותה קורת גג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה